Pitchtraining & Presentatietechniek
‘Van onzekerheid naar zekerheid.’ Scherp krijgen wat je precies wilt en dit goed verwoorden en overbrengen, dat is de kern van een goede pitch. Als ervaren coaches weten wij hier wel raad mee, wij helpen onze cursisten om hun verhaal pakkend en met overtuigingskracht neer te zetten. Communiceren is een sleutelwoord en het is onze rotsvaste overtuiging dat met een zeer gedegen voorbereiding echt iédereen kan pitchen!
Waarom en wanneer is pitchtraining belangrijk?
Je weet wat je wil maar hoe breng je dit over?
Je weet nog niet precies wat je wil, maar je moet jezelf als persoon goed ‘verkopen’?
Je vertegenwoordigt een product of bedrijf en bent verantwoordelijk voor het verhaal naar buiten toe?
Of je nou je product verkoopt, je bedrijf vertegenwoordigt of jezelf moet profileren voor een sollicitatie, alles draait om een inspirerend, persoonlijk en overtuigend verhaal. Een goede communicatie is het halve werk!
De pitchtraining voor elke branche
De pitch of presentatie is multi inzetbaar. Jij bereidt je grondig voor en ook wij verdiepen ons in jouw persoonlijke verhaal. We pluizen het bedrijf of de organisatie waar het om draait goed uit en schaven op deze manier samen met jou aan het eindproduct.


Pitch soorten
Er zijn veschillende soorten pitches, voor verschillende situaties. Elke pitch heeft dan ook zijn eigen strategie en opbouw. Welke pitch voor jou het beste werkt kom je achter en ontwikkel je in onze training.
Sollicitatie pitch
Regelmatig is de eerste vraag die gesteld wordt aan het begin van je sollicitatiegesprek “Vertel eens iets over jezelf”. Als je hier een duidelijk, authentiek, antwoord op hebt, niet langer dan één, max twee minuten dan heb je jezelf direct uitstekend neergezet. Deze vraag heeft met name het doel om gevoel te krijgen wat voor vlees, de recruiter/hr medewerker, in de kuip heeft om zo te bepalen of jij de geschikte kandidaat bent. Belangrijk om je te realiseren dat het dus vooral over de behoeften van de organisatie gaat.
Netwerk pitch
Je staat op een receptie, netwerkevenement of verjaardag en een belangrijk sleutelfiguur voor je carrière vraagt bijvoorbeeld “wat drijft jou in het dagelijks leven?”. Krachtig en zelfverzekerd vertel jij wat je doet, waar je passie zit en waar je in de toekomst naar toe wil. Dit type pitch kan je ook goed gebruiken als je je in een vergadering voor moet stellen.
Sales pitch
Een goede sales pitch is erop gericht om de klant nieuwsgierig te maken en een dialoog in gang te zetten. Dit alles om natuurlijk tot zaken te komen. Een verrassende en duidelijke presentatie waarin je jouw bedrijf/product presenteert is essentieel. Belangrijk in een sales/business pitch is dat je aan je klant vragen stelt om de behoeften te achterhalen en te onderzoeken zodat jij de oplossing voor hem kan bieden.
Extra informatie
Programma pitch
We kijken bij iedere individuele vraag heel goed waar de wensen liggen en voor welke doelgroep gepitcht of gepresenteerd moet worden. Voorafgaand aan de training geven we opdrachten mee zodat we op de dag zelf heel praktisch aan de slag gaan met camera en beeldscherm. Er wordt gewerkt in een professionele en fijne omgeving in het centrum van Amsterdam of op een andere gewenste locatie van de opdrachtgever.
Locatie
Keizersgracht 423, 1017 DK Amsterdam (inclusief gratis parkeren).
Meer weten?
Neem met een van ons contact op en wij beantwoorden jouw vragen.
Wat kunnen de SollicitatieCoaches voor je betekenen?
Neem nu contact met ons op en wij helpen jou goed voor de dag te komen.